دانشگاه علوم پزشکی تهران: 81631
ویژه خیرین و اهداکنندگان
  • تاریخ انتشار : 1402/07/01 - 09:51
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 335
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری همایش ایمنی بیمار با عنوان صدای بیماران را بالا ببریم در بیمارستان شریعتی

همایش ایمنی بیمار با عنوان صدای بیماران را بالا ببریم در بیمارستان شریعتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان شریعتی، همایش ایمنی بیمار پنج شنبه 30 مهر 1402 در تالار پیرویان بیمارستان شریعتی برگزار شد. در این همایش که از سوی گروه ایمنی بیمار بیمارستان شریعتی برگزار شد، پرستاران، اعضای هیات علمی، دستیاران و دیگر اعضای کادردرمان حضور داشتند.دراین همایش دکتر جمشیدی رئیس بیمارستان شریعتی، ایمنی بیمار در مقابل اقدامات درمانی کادر درمان را دارای اهمیت ویژه ای در تمام دنیا دانست و گفت: آسیب های ناخواسته  سالانه در تمامی دنیا باعث صدمه به بیماران می شود. رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به برنامه های بیمارستان در زمینه آموزش، پایش و ارزیابی اجرای استاندارد ها گفت: این برنامه ها به صورت جدی در بیمارستان دنبال می شود و به همت همکاران گروه ایمنی بیمار و دفتر بهبود کیفت و توجه همکاران در تمامی گروه های پرستاری و باعث ارتقای استاندارد های بیمارستان شریعتی به سطح بالایی می شود.دکتر جمشیدی همچنین ضمن قدردانی از معاونت درمان بیمارستان شریعتی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های بسیار خوبی که انجام شده روز به روز شاهد ارتقای بیشتر استاندارد های ایمنی در بیمارستان شریعتی باشیم . 
 در این همایش دکتر محمدرضا جعفری معاون درمان بیمارستان شریعتی با اشاره به پیشرو بودن  این بیمارستان در حوزه ایمنی بیمار، تشویق پرستاران و کادر درمان برای گزارش دهی داوطلبانه خطا را از نخستین اقدامات بیمارستان در زمینه اجرای استاندارد های ایمنی بیمار  دانست وگفت: ما برای تشویق افراد،گزارش آزادانه خطا بدون تنبیه را در نظر می گیریم در حالیکه که در بیمارستان های برخی کشور ها فرهنگ ایمنی چنان نهادینه شده است که امروزه برای برخی خطا ها موارد تنبیهی نیزدر نظر گرقته شده است و این مانع از گزارش دهی خطا نمی شود.  
دکتر نیکا علامی مدیر نظارت بر درمان و بهبود کیفیت بیمارستان شریعتی در این همایش درباره فرهنگ ایمنی بیمار صحبت کرد و گفت: فرهنگ ایمنی بیمار بخشی از فرهنگ سازمانی در بیمارستان هاست  که فرهنگی حاکی از اعتماد دوطرفه است. دکترعلامی درادامه درباره اهمیت فرهنگ ایمنی و اندازه گیری آن و ابزار های لازم  صحبت کرد و گفت: اگر فرهنگ ایمنی در بیمارستان درست نهادینه شده باشد تمامی کارکنان تشویق می شوند خودشان خطا ها را گزارش کنند. 
در این همایش همچنین طیبه زرچینی مدیر پرستاری بیمارستان شریعتی درباره تاریخچه ایمنی بیمار در بیمارستان شریعتی ، فرنگیس یوسفی کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار درباره انواع خطا ها و گزارش دهی ، دکتر مهدی جعفری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره ریشه یابی خطا یا RCA و دکتر بیتا شهرامی  فارماکولوژیست درباره ایمنی دارویی و تلفیق دارویی صحبت کردند. 
تقدیرازسه تن از پرستاران برای عملکرد بهتردرحوزه ایمنی بیمار و برگزاری مسابقه ایمنی بیمار همچنین امضای تابلو یاد بود ایمنی بیمارو برگزاری جلسه پرسش و پاسخ از دیگر برنامه های این همایش بود. 
  • گروه خبری : همایش,حوزه ریاست,آموزش کارکنان,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 246635
کلمات کلیدی
فرانک معصومی فرد
تهیه کننده:

فرانک معصومی فرد

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *